Steg 0: kom i gang

oversikt
neste steg

Opprett en fil snake.py, og kopier inn koden under. Vi skal bruke denne filen som utgangspunkt for å lage applikasjonen.

from uib_inf100_graphics.event_app import run_app

def app_started(app):
    # Modellen.
    # Denne funksjonen kalles én gang ved programmets oppstart.
    # Her skal vi __opprette__ variabler i som behøves i app.
    ...

def timer_fired(app):
    # En kontroller.
    # Denne funksjonen kalles ca 10 ganger per sekund som standard.
    # Funksjonen kan __endre på__ eksisterende variabler i app.
    ...

def key_pressed(app, event):
    # En kontroller.
    # Denne funksjonen kalles hver gang brukeren trykker på tastaturet.
    # Funksjonen kan __endre på__ eksisterende variabler i app.
    ...

def redraw_all(app, canvas):
    # Visningen.
    # Denne funksjonen tegner vinduet. Funksjonen kalles hver gang
    # modellen har endret seg, eller vinduet har forandret størrelse.
    # Funksjonen kan __lese__ variabler fra app, men har ikke lov til
    # å endre på dem.
    ...

run_app(width=500, height=400, title="Snake")

Når du kjører programmet, skal det vises et tomt vindu med tittelen Snake.

Illustrasjon av hvordan programmet ser ut etter steg 0

Guide til snake av Torstein Strømme er lisensiert under CC-NC-SA 4.0.